“It’s Ours”
by Goichi Hosaka & Nanook

28 November - 21 December 2019

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この度CLEAR GALLERY TOKYOは、Goichi HosakaとNanookによる合同展示 "It’s Ours(イッツ アワーズ)”を開催いたします。

「えー、ジャズでした。」
とめちゃくちゃな演奏の最後に一言言われ面食らった事があるが、
我々がやるのは It’s Ours である。

“Um, It was our jazz performance”
The mess gig ended and we’re taken aback,
but that’s what we do, “It’s Ours”

Goichi Hosaka & Nanook

 

【It's Ours考】
NANOOK HOSAKAのoursを、見る人の捕らえ方でそれぞれ楽しんで(OURSして)貰う
※同じ景色(物体の山積)を見ていながら、ジャングルクルーズと蒸気船とウエスタンリバー鉄道で案内アナウンスが異なったディズニーランドのアトラクションに感動した体験に基づく

“Greta Ernman Thunberg”, 2019, acrylic paint on paper ©Nanook

“Greta Ernman Thunberg”, 2019, acrylic paint on paper ©Nanook

【NANOOK】
中学の美術でゴーギャンの自画像を模写した時以来の油絵

“砂の器 / Suna no Utsuwa”, 2019, Mixed media ©Goichi Hosaka

“砂の器 / Suna no Utsuwa”, 2019, Mixed media ©Goichi Hosaka

【GOICHI】
大学時代学んでいた唐津焼は日常に密着した雑器
シンプルで大胆なつくりは身体の動きに直接反映される

①砂の器 / Suna no Utsuwa
陶芸の展示会前、寝ずに窯の番行う野崎先輩は、作品展の最中も窯を焚き続け、展示会最終日に「いい作品が出来なかった」と自分の作品を壊すパフォーマンスを毎度行っていた。
焼けた粘土は土に還らず、土としては死んでいる状況。
作品を残さなかった野崎健が在った事を示し、死んだ作品達を地蔵として弔う。

②Chase the Chance
(♪チャンス アンド チャンス 信じてる道はチェイス チェイス チャンス まっすぐに生きよう)
安室奈美恵の名曲をプラレールで再現。
線路の途中に出現する生の粘土で作ったトンネルは、時間が経つにつれ乾いていくなか、レールを走る2台の電車は、その距離が伸びも縮みもせず同じ線路を延々回り続ける。

③絵唐津 5:19 / Ekaratsu 5:19
日常の道具として作られ、経年変化を楽しむデニムと唐津焼き。
岡山の老舗デニム加工場にダメージ加工を依頼した生地とストッキング。
唐津焼きの欠け、汚れ、素材の荒々しさや奔放さ。

CLEAR GALLERY TOKYO is pleased to announce an exhibition “It's Ours” by NANOOK and Goichi Hosaka.

【Thought of It’s Ours 】
We want audiences to enjoy (do OURS) NANOOK HOSAKA’s “ours” in their point of views.
- It based on an impressive experience of watching same viewpoint (piled objects) with totally different announcements between Jungle Cruise, Western River Railroad, and Mark Twain River boat at Tokyo Disney Land.

【NANOOK】
This was the first time to paint by oil ever since he reproduced Paul Gauguin’s self-portrait in middle school.

【Goichi】
He studied Karatsu-Yaki, Japanese traditional ceramics for daily living, at University. Simple and dynamic structure of his works directly reflects to his body movement.

①Suna no Utsuwa
Before a ceramics exhibition, Nozaki-senpai who took a role of checking ceramics allnight, used to do a performance of breaking his works every last day of his exhibition by saying “I couldn’t make good ones.” Once clay is baked, it will never return into soil, and it is like death of soil. Goichi built a Ksitigarbha for dead pieces of Ken Nozaki who did not leave any of his works.

②Chase the Chance
( ♪chance and chance, the road you believe is chase chase chase, let’s live honest )
Goichi reproduced one of the most famous songs of Namie Amuro into Pla-rail.
A tunnel made by fresh clay is drying day by day, and two trains are chasing each other in the same distance between.

③Ekaratsu 5:19
Two of the things that people use in daily, Denim and Karatsu-Yaki, are both valuable for aging.
A stocking and a cloth with an intentional damaged effect produced by an old Denim company in Okayama, Japan.
A lack, dirt, aggressiveness, and freewheelingness of its material of Karatsu-Yaki.