Hi-Vision, Act 2

HI-VISIONS
(Satoshi Okano, Tai Ogawa, and Toshiyuki Kimura)

24 April / 1 June - 19 June

*6月1日(火)より、「Hi-Visions, Act 2」展を再開致します。
それにともない、会期を6月19日まで延長いたします。

CLEAR GALLERY TOKYO will reopen the exhibition "Hi-Visions, Act 2" by HI-VISIONS from June 1st to June 19th, 2021.

Please scroll down for English.
 

 
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この度CLEAR GALLERY TOKYOは、HI-VISIONS(ハイビジョンズ)による、 「Hi-Vision, Act 2」展を開催いたします。
HI-VISIONSは3人のペインター、岡野智史、小川泰、木村俊幸によるアーティストユニットです。

絵画の美術史において、空間やモノを二次元の世界に存在させようと多くの作家が光と影の表現を探求していくなか、「発光している絵画」を目指し、映像のような絵画、不安定でノスタルジックな世界を描く岡野智史。
無限に広がり、膨大な情報が浮遊する宇宙空間のようなモニターの中の世界を、物質として存在する画面(紙)の上に顕にすることを試みる小川泰。自身も映画美術に関わりながら、人間の深刻で奇妙で儚い物語を、カンヴァス上で語り継ぐストーリーテラー木村俊幸。

作家として個別の活動をしている3人がHI-VISIONSとして提示する世界は、現実と記憶の間を行き来し、不確かな偶像を可視化していきます。3人の作家が描く画面の向こう側の景色を、ぜひご覧いただけましたら幸いです。

HI-VISIONS is the painter collective consisting of Satoshi Okano, Tai Ogawa, and Toshiyuki Kimura assembled through the exhibition, “A SPACE ODYSSEY” CLEAR GALLERY TOKYO.

While many painters have explored the expression of light and shadow, Satoshi Okano aims to create "luminous paintings" and depicts an unstable and nostalgic world like in the CRT television.
The monitor screen reflects the world of the Internet, which also seems like an outer space where a vast amount of information floats. Tai Ogawa attempts to reproduce the 3D world on the internet to 2D on paper.
The storyteller Toshiyuki Kimura, who himself is involved in film art, tells serious, strange, and ephemeral stories about human beings and their surroundings on canvas.

HI-VISIONS creates the world that visualizes the uncertain idols that come and go between reality and memory.
We hope you enjoy the views through the screen display depicted by three different painters.

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- About HI-VISIONS -

Satoshi Okano / 岡野 智史


1979年 埼玉県出身。現在東京都在住。2004年 武蔵野美術大学造形学部油絵学科卒業。

Born in Saitama in 1979, currently based in Tokyo, Japan. Majored in Oil Painting at Musashino Art University.


エアブラシや鉛筆を用いて独自に開発した技法を用いた奇妙でユーモラスな風景を描く。対象についての考察と技法の実験などが制作のテーマで、そこから生まれる齟齬が作品の魅力。
主な展覧会に、2018年“cast”mograg gallery(東京)、2016年“フェットプロジェクト2016”府中市美術館市民ギャラリー(東京)、2015年“ペイントペイパー”momurg(京都)、2014年“Slash Square”gallery5(東京)、2012年“世界と孤独vol.4”高島屋美術画廊X(東京)、2011年“ペイント ウィスパー”Loop Hole(東京)、2011年“WASTE STYLE”mograg garage(東京)、2007年“Horror For”Loop Hole(東京)などがある。2004年武蔵野美術大学卒業制作優秀賞。

Okano paints unconventional and humorous landscapes using airbrush and pencil techniques that he has developed himself. The theme of his work is to consider the subject matter and experiment with techniques, and the discrepancies that arise are the appeal of his work.

Exhibitions

2021 “Hi-Vision”, CLEAR GALLERY TOKYO, Art Fair Tokyo 2021, Tokyo
2020 “A SPACE ODYSSEY”, CLEAR GALLERY TOKYO, Tokyo
2018 “cast”, mograg gallery, Tokyo
2016 “FÊTE Project 2016”, Fuchu Art Museum Civic Gallery, Tokyo
2015 “Paint Paper”momurg, Kyoto
2014 “Slash Square”, gallery5, Tokyo
2012 “The World and Loneliness vol.4”, Takashimaya X Art Gallery, Tokyo
2011 “Paint Whisper”, Loop Hole, Tokyo
  “WASTE STYLE”, mograg garage, Tokyo
2007 “Horror For”, Loop Hole, Tokyo

https://mograg.com/artist1806.html
https://www.instagram.com/satoshi_okano79/



Tai Ogawa / 小川 泰 


1981年 茨城県出身。2006年 武蔵野美術大学大学院油絵コース修了。

Born in Ibaraki in 1981, currently based in Tokyo, Japan. Graduated from M.A. Musashino Art University in 2006.

主な展覧会に、2020年”Event Horizon” Loop Hole(東京)、2016年“elements” WISH LESS (東京)、 2014年“Urban_Legend” galeria de muerte (東京)、“Ege of Life” KaiMatsumiya (NY) 、2008年“The End of the World and Mother-Fucker” ZENSHI (東京) などがある。
その他に、galeria virgilio (サンパウロ)、ferenbalm-gurbru station (ドイツ)、Fredric Snitzer Gallery (マイアミ)、Heyri Asia ProjectII (韓国)など国内外で発表。 JAPIGOZZI コレクション収蔵。

Ogawa holds exhibitions in galeria virgilio (Sao Paulo), ferenbalm-gurbru station (Germany), Fredric Snitzer Gallery (Miami), and Heyri Asia ProjectII (Korea). Some of his early drawing and painting works are stored in JAPIGOZZI collection.

Exhibitions

2021 “Hi-Vision”, CLEAR GALLERY TOKYO, Art Fair Tokyo 2021, Tokyo
2020 “Mr. Invisible”, CLEAR GALLERY TOKYO, Tokyo
   “A SPACE ODYSSEY”, CLEAR GALLERY TOKYO, Tokyo
   “Event Horizon”, Loop Hole, Tokyo
2016 “elements”, WISH LESS, Tokyo
2014 “Urban_Legend”, galeria de muerte, Tokyo
   “Ege of Life”, KaiMatsumiya, New York
2008 “The End of the World and Mother-Fucker”, ZENSHI (Tokyo)

Artist Statement : Painting Illusion.

2次元である平面に3次元空間を創出することを絵画と定義してから7年が経つ。
(バイクで死にかけてから本格的に絵を描き始めて7年目です)
平面の可能性を拡張するために最近では仮想空間であるモニタの中をアナログで再現しようとしている。
(最近はパソコンで下絵を作ってから絵を描いてます)
モニタの中に現出した世界は仮想ながらも現実で、絵の中の平面世界は拡張された現実であり矛盾した現実を組み合わせた複雑な演算をコンピュータに頼りながらもアウトプットが人力である絵には何かしらのバグが発生する。
(デジタルをアナログに変換しようとすると何かしらバグが生まれます)
その矛盾が内包された空間を許容することによってまたひとつ生を実感することが出来るのだ。
(そんな面倒な事をすることに何の意味があるのでしょう?それはまるで絵画そのもののようですね)

- 小川泰

I am currently focusing on creating three-dimensional space on a 2-dimensional plane. In order to create this illusion in space, I need to focus on three points, the first being the object itself, to make the initial outline I will repeat the object in my workspace be it canvas or digital, and make slight changes to the individual copies. The second point is the choice of colours I have found that pairing colors on opposite spectrums really give the object depth and a sense of dimension. The final 3rd point is the use of layers, the overlapping of objects in the foreground with objects in the background. The combination of these three points is what gives the work the three-dimensional feel.

- Tai Ogawa

http://www.ogawa-tai.com/index.htm
http://www.instagram.com/tai_ogawa/


Toshiyuki Kimura / 木村 俊幸


1969年生まれ 。現代美術家/VFX監督/マットアーティスト。LOOPHOLE主催。

Born in Tokyo in1969 and works as a contemporary artist, a VFX director, a matte artist.
Kimura is also an owner of LOOPHOLE.


「MATIM」と冠した 自身の時空の反転世界を宇宙的稚生態と捉えシリーズ化し、展覧会を開催。画集やZINE 等に展開している。2020年、初の脱自己啓発的没我宇宙小説 MATIM-聴衆令嬢戦記-(エスエス企画)を5年の歳月をかけて108頁の煩悩数に纏め上げた。画集MATIM -SAY YES- (東京都現代美術館/府中市美術館/金沢21世紀美術館:所蔵)や、OJUNとの共著 viny bon(東京都現代美術館/所蔵)、背景ビジュアル資料集1~14(監修/イラスト) スチームパンク東方研究所等(巻頭イラスト) 等、書籍多数。

One of his representative projects is called “MATIM”, and he creates artworks such as paintings and mixed media based on his own SF story. In 2020, he published a 108-page novel about SF-based self-development for the first time.

Book

"MATIM -SAY YES-" (Collection of The Museum of Contemporary Art Tokyo, Fuchu Art Museum, 21st Century Museum of Contemporary Art, Kanazawa)

"viny bon" Co-authoring with O JUN (Collection of The Museum of Contemporary Art Tokyo)


Exhibitions

2021 “Hi-Vision”, CLEAR GALLERY TOKYO, Art Fair Tokyo 2021, Tokyo
2020 “A SPACE ODYSSEY”, CLEAR GALLERY TOKYO, Tokyo
2018 “Tsukuttemita -Artist book production and exhibition-”, Tokyo & Miyagi
“MATIM 13contact : MATIM is coming Buz ! Buz! Buzzz.. Artists Behind the Scenes Exhibition 3”, Siggraph Asia 2018
2017 “Kiso Paintings”, Nagano
    “TOSHIYUKI KIMURA MATIM 12th contact-travelince”, switch point, Tokyo
2014 “MATIM front line/ A call at a port”, galeria de muerte, Tokyo
2009-2018  MATIM series project/ LOOP HOLE


Awards

2017 Omnibus film, “ブルーハーツがきこえる (BLUE HEARTS ga kikoeru)”
    “人にやさしく(Hito ni yasashiku)” (VFX supervisor/concept design/Matte Artist/model maker/compositor)
    VFX-JAPAN Award 2017, Best Film Award
2006 “現代畸聞録 怪異物語 (Gendai-kikenroku Kaii-monogatari)”
    10th Japan Media Arts Festival, Recommended works of the judging committee in the Animation department
    (Lyon and Montreal Art Film Festival)
2004 “CHASSERN” (VFX supervisor/concept design/Matte Artist/Second direction)
10th AMD Award 2004, Best Visual Designer Award

Publish

聴衆令嬢戦記 - The Chronicles of the Spectatorial Heroines - ( SS KIKAKU .Inc)
Steampunk Oriental Laboratory series (studio cochi /GENKOSYA)

https://www.toshiyukikimura.com/home  
http://loophole.jp/