HI-VISIONS
パヴァーヌ TV Pavane TV

5 March - 8 April 2023

@ CLEAR GALLERY TOKYO / Viewing Room

 
 

CLEAR GALLERY TOKYOのビューイングルームにて、HI-VISIONS (ハイビジョンズ) による 「パヴァーヌTV」展を開催致します。 
本展は、偶然にも同時期に開催される3人の展覧会「OFT」(岡野智史+戸田真樹 / CLEAR GALLERY TOKYO)、「 亡き惑星遊女のためのパヴァーヌ」(木村俊幸 / NADiff a/p/a/r/t)、「ランデヴー」(小川泰 / 亀戸アートセンタ)に合わせて企画されました。
発光している絵画を目指し、映像のような絵画、ヴァーチャルな実在感(吉村真評より)を絵画で表現している岡野智史、膨大な情報が浮遊する宇宙空間のようなモニターの中の世界を、画面(紙)の上に顕にすることを試みる小川泰。映画美術に関わりながら、絵画、映像配信、書籍など様々な媒体で、妄想と現実世界が交錯した世界を表現する木村俊幸。それぞれで制作された作品は、HI-VISIONSとして展示することで、作家の意図を超えて新たな関係性で再構成されていきます。

「OFT」(岡野智史+戸田真樹 / CLEAR GALLERY TOKYO)2023.03.05 [日]—2023.04.08 [日]
「亡き惑星遊女のためのパヴァーヌ」(木村俊幸 / NADiff a/p/a/r/t)2023.03.02 [木]—2023.03.26 [日]
「ランデヴー」(小川泰 / 亀戸アートセンタ)2023.03.11 [土]—2023.03.26 [日]


- About HI-VISIONS -

岡野 智史 Satoshi Okano
1979年生まれ、埼玉県出身。 
2004年武蔵野美術大学造形学部油絵学科卒業。 東京を拠点に制作を行う。
対象についての考察と技法の実験を制作のテーマに、油彩画、鉛筆画のほか、エアブラシを用いて描いた作品を制作している。

Born in Saitama in 1979, currently based in Tokyo, Japan. Majored in Oil Painting at Musashino Art University.
Okano paints unconventional and humorous landscapes using airbrush and pencil techniques that he has developed himself.
The theme of his work is to consider the subject matter and experiment with techniques, and the discrepancies that arise are the appeal of his work.

Exhibitions (selected)
2022 “CONY”, CLEAR GALLERY TOKYO, CLEAR GALLERY TOKYO, Tokyo
2021 “Hi-Vision, Act 2”, CLEAR GALLERY TOKYO, CLEAR GALLERY TOKYO, Tokyo
   “Hi-Vision”, CLEAR GALLERY TOKYO, Art Fair Tokyo 2021, Tokyo
2020 “A SPACE ODYSSEY”, CLEAR GALLERY TOKYO, Tokyo
2018 “cast” mograg gallery, Tokyo
2016 “フェットプロジェクト2016”府中市美術館市民ギャラリー, Tokyo
2015 “ペイントペイパー” momurag, Kyoto
2014 “Slash Square” gallery5 / Tokyo Opera City, Tokyo
2012 “世界と孤独 vol.4 岡野智史×佐藤玲子展” 高島屋 美術画廊X, Tokyo
2011 “ペイント ウィスパー” Loop Hole, Tokyo
   “WASTE STYLE”mograg garage, Tokyo
2008 “O JUN、岡野智史、国宗浩之、新関創之介:大人しくしなさい。果実食器国宗浩之たち” LOOPHOLE, Tokyo


小川 泰 Tai Ogawa
1981年 茨城県出身。2006年武蔵野美術大学造形学部油絵学科卒業。 東京を拠点に制作を行う。
主な展覧会に、2020年”Event Horizon” Loop Hole(東京)、2016年“elements” WISH LESS (東京)、 2014年“Urban_Legend” galeria de muerte (東京)、“Ege of Life” KaiMatsumiya (NY)、2008年“The End of the World and Mother-Fucker” ZENSHI (東京) などがある。その他に、galeria virgilio (サンパウロ)、ferenbalm-gurbru station (ドイツ)、Fredric Snitzer Gallery (マイアミ)、 Heyri Asia ProjectII (韓国)など国内外で発表。 JAPIGOZZI コレクション収蔵。

Born in Ibaraki, 1981. Graduated from M.A. Musashino Art University, Tokyo, 2006.
Highlighted exhibitions are:
2020 ”Event Horizon” Loop Hole(Tokyo), 2016 “elements” WISH LESS (Tokyo),
2014 “Urban_Legend” galeria de muerte (Tokyo), “Ege of Life” KaiMatsumiya (NY)
2008 “The End of the World and Mother-Fucker” ZENSHI (Tokyo)
Also, Ogawa hold exhibitions in galeria virgilio (Sao Paulo)、ferenbalm-gurbru station (Germany)、Fredric Snitzer Gallery (Miami)、Heyri Asia ProjectII (Korea), and are added JAPIGOZZI collection

Exhibitions (selected)
2022    “The Monkey thought”, YOD gallery, Osaka
  WAVE 2022, 3331 Arts Chiyoda, Tokyo
2021    “Basic of A Revenge”, L+/ Lucie Chang Fine Arts, Hong Kong
“Hi-Vision”, CLEAR GALLERY TOKYO, Art Fair Tokyo 2021, Tokyo
2020 “Mr. Invisible”, CLEAR GALLERY TOKYO, Tokyo
   “A SPACE ODYSSEY”, CLEAR GALLERY TOKYO, Tokyo
   “Event Horizon”, Loop Hole, Tokyo
2016 “elements”, WISH LESS, Tokyo
2014 “Urban_Legend”, galeria de muerte, Tokyo
   “Ege of Life”, KaiMatsumiya, New York
2008 “The End of the World and Mother-Fucker”, ZENSHI (Tokyo)

木村 俊幸 Toshiyuki Kimura
現代美術家/VFX監督/マットアーティスト。LOOPHOLE主催。
1969年東京都生まれ。日本大学芸術学部油絵科版画専攻中退。 学生時代、映像制作会社のアルバイトで映画会の合成作画の巨匠、石井義雄氏に出会い、師事。黒澤明、大林宣彦監督の作品の他、平成ゴジラシリーズ(94~95)、写楽(95)ハリウッド作品「スポーン」(97)「リング」(98)宇多田ヒカルのMV、サウンドノベルゲーム「弟切草-蘇生篇-」等、フリーランスのマットペインターとして、数々の特撮/VFXを手掛ける。 第1回岡本太郎現代芸術賞展(97)、新宿少年アート展(98)の後、VFX studio LOOPHOLE設立。ギャラリーを併設し、様々な展覧会を企画、若手作家の支援をしている。2013年には、20名の現代美術家が集い「最近の抽象」をテーマにした展覧会「ダイチュウショー」を府中市美術館企画室と共同企画し、自身も出品作家として参加。 画集MATIM -SAY YES- (東京都現代美術館/府中市美術館/金沢21世紀美術館:所蔵)や、OJUNとの共著 viny bon(東京都現代美術館/所蔵)、背景ビジュアル資料集1~14(監修/イラスト) スチームパンク東方研究所等(巻頭イラスト) 等、書籍多数。 ※マットペインター: マットペインティング(動画における合成時の描画技法)の技術者。

Born in Tokyo in1969 and works as a contemporary artist, a VFX director, a matte artist. Kimura is also an owner of LOOPHOLE.One of his representative projects is called “MATIM”, and he creates artworks such as paintings and mixed media based on his own SF story. In 2020, he published a 108-page novel about SF-based self-development for the first time. Book "MATIM -SAY YES-" (Collection of The Museum of Contemporary Art Tokyo, Fuchu Art Museum, 21st Century Museum of Contemporary Art, Kanazawa) Book "viny bon" Co-authoring with O JUN (Collection of The Museum of Contemporary Art Tokyo)

Book
"MATIM -SAY YES-" (Collection of The Museum of Contemporary Art Tokyo, Fuchu Art Museum, 21st Century Museum of Contemporary Art, Kanazawa)
"viny bon" Co-authoring with O JUN (Collection of The Museum of Contemporary Art Tokyo)


Exhibitions (selected)
2022 “Family Council“, CLEAR GALLERY TOKYO, Tokyo
2021 “Hi-Vision”, CLEAR GALLERY TOKYO, Art Fair Tokyo 2021, Tokyo
2020 “A SPACE ODYSSEY”, CLEAR GALLERY TOKYO, Tokyo
2018 “Tsukuttemita -Artist book production and exhibition-”, Tokyo & Miyagi
“MATIM 13contact : MATIM is coming Buz ! Buz! Buzzz.. Artists Behind the Scenes Exhibition 3”, Siggraph Asia 2018
2017 “Kiso Paintings”, Nagano
    “TOSHIYUKI KIMURA MATIM 12th contact-travelince”, switch point, Tokyo
2014 “MATIM front line/ A call at a port”, galeria de muerte, Tokyo
2009-2018  MATIM series project/ LOOP HOLE